KADINLARDA KRONİK PELVİK AĞRI

Kronik pelvik ağrı tüm dünyadaki kadınların etkilendiği problemlerden bir tanesidir. Bary Berghmans* adlı fizyoterapistin yazdığı makalelerde de bunu görmek mümkündür. 2018 yılında kaleme aldığı makalede kendisi kronik pelvik ağrı için şunları söylemektedir: “6 aydan uzun süren, döngüsel olarak devam eden ve göbek deliği altında leğen kemiğini bir kuşak gibi saran ağrı ile kendini gösteren bir hastalıktır.” Aynı zamanda sadece fiziksel değil psikolojik de etkilenim söz konusudur.

Peki neler Kronik Pelvik Ağrı’ya sebep olur?

Bary Berghmans aynı makalesinde şunlardan bahseder: “Mesane ve bağırsak fonksiyonlarında bozulma ile birlikte cinsel yaşamda da etkilenim söz konusudur.” Başka bir makalede ise dünyada Kronik Pelvik Ağrı teşhisinin çok zor olduğundan bahsedilir.

“Kronik Pelvik Ağrı’nın Yönetimi” kitabında kronik pelvik ağrının birden fazla hastalığı kapsadığından bahseder. Bu hastalıklar ise şunlardır; Irritable Bağırsak Sendromu, Vajinismus, Disparoni, Kronik Kabızlık, Dismenore, Vulvodini, Tekrarlayan İdrar Yolu Enfeksiyonları, Mesane Ağrı Sendromu gibi hastalıkların kronik pelvik ağrı şemsiyesi altında değerlendirilmesi gerektiğini söyler.

Bary Berghmans ise kronik pelvik ağrılı kişilerde yoğunluklu olarak fonksiyon problemlerinin görüldüğü alanları şöyle sıralamıştır:

· Abdomen (karın bölgesi)

· Sakroiliak eklem

· Kalça eklemi

· Solunum

· Pelvik taban kaslarının fonksiyonu

Kısaca Kronik pelvik ağrı; kadınların muzdarip olduğu ve farklı problemlerle kolayca karıştırılabilir. Öncelikle kişinin problemlerini ortaya çıkartacak bir değerlendirme ile başlanmalıdır. Sonrasında ise kişiye özgü bir tedavi protokolü oluşturulmalıdır.

*https://doi.org/10.1007/s00192-017-3536-8